DET GÅR INGEN NÖD PÅ Ebba Busch!

Hon menar att hon måste ha någonstans att bo med sina små barn. Är hon hemlös? Bor hon på hotell? Hennes lön antar jag är ganska hög, 2019 tjänade hon 1 488 400:-/år. Och 2021 är den knappast lägre. Hon har råd att köpa en lägenhet eller ett hus någon annanstans än att försöka tvinga av Esbjörns hans hus som jag läste att en anhörig ska ha. Får hon huset kommer hon att riva det och bygga nytt antar jag för det blir väl lika dyrt att renovera det fallfärdiga huset.

Bor hon nu hos sin pappa? Då bor hon ju ännu billigare kan jag anta.

Hon är partiledare för Kristdemokraterna och jag läste att hon nu är en belastning för partiet. Det är inte bra. Girighetens ansikte visar sig här.

Det bästa för KD-ledaren hade varit att dra sig ur affären, hur gärna hon än vill bli ägare till den nedgångna fastigheten.

Nu börjar det bli för sent för att rädda förtroendet för henne, i alla fall på kort sikt.

Just nu står KD-ledaren inför att driva ett juridiskt tvåfrontskrig med ursprung i fastighetsaffären. Dels den som handlar om själva köpet. Dels anklagelserna om att ha ägnat sig åt grovt förtal.
Hon får ju kritik överallt. Högerklicka och visa bild blir det lättare att läsa texten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dlk35X/esbjorns-ombud-anmaler-ebba-busch-for-grovt-fortal

av Beri Zangana, Nora Fernstedt, Olof Svensson

Tillägg av ett RSS-flöde till den här webbplatsens startsida stöds inte, eftersom det kan leda till en loop som gör din webbplats långsammare. Prova att använda ett annat block, exempelvis blocket Senaste inlägg, för att lista inlägg från webbplatsen.